niedziela, 12 czerwca 2011

Salami z pomidorami

Dziś jest ostatni dzień mojego niezwykle udanego urlopu. Odbyłam z Mężem cudowną, również pod względem kulinarnym, podróż na Kretę, a potem posiedziałam jeszcze trzy dni na końcu świata, czyli w Białowieży. Chętnie otrzymałabym jeszcze drugie tyle urlopu gratis. Oczywiście razem z funduszami na kolejne wycieczki. Ale nie ma tak dobrze, trzeba wrócić do rzeczywistości. Plusem jest to, że może znowu trochę więcej uda mi się pogotować.

Dzisiejsza potrawa (nie mogę się zdecydować, czy raczej przystawka, czy sałatka) jest atrakcyjna również wizualnie, co niestety niezbyt często zdarza się moim potrawom. Przepis znalazłam kilka lat temu w dodatku kulinarnym do "Polityki".


Składniki:
100g salami pokrojonego w cienkie plastry
3-4 twarde pomidory
1-2 ząbki czosnku
6 łyżek oliwy z oliwek
2 łyżki soku z cytryny
płaska łyżeczka suszonej bazylii
sól
pieprz

1. Pomidory kroimy w niezbyt grube plastry. Najlepiej wybrać takie pomidory, żeby ich plastry przypominały wielkością plastry salami.

2. Układamy naprzemiennie plastry pomidorów i salami w okręgi schodzące się do środka półmiska.

3. W słoiczku robimy sos: mieszamy razem oliwę, sok z cytryny, przeciśnięty przez praskę czosnek, bazylię, sól i pieprz.

4. Polewamy sosem salami z pomidorami i odstawiamy na minimum 2 godziny do lodówki, żeby wszystko przeszło aromatem sosu. Ja zrobiłam ostatnio tę sałatkę wieczorem i po nocy w lodówce była świetnym śniadaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...