poniedziałek, 25 lipca 2011

Tarta pomarańczowa

Czasami dopada mnie narcyzm w kuchni. Wtedy po pysznym obiadku mówię sama do siebie "świetny obiadek zrobiłaś, Olku". Na szczęście robię to niezbyt często i chwalenie zostawiam Mężowi. Jak dotąd nigdy jednak nie zwracałam się do siebie "Olku, świetne wypieki". Głównie dlatego, że choć w kuchni czuję się jak ryba w wodzie jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju obiadki i kolacyjki, to z wypiekami mamy do siebie szacunek, ale wciąż jeszcze zachowujemy dystans. Ostatni czwartek był pewnym przełomem, ponieważ nie podejrzewałam się nigdy o upieczenie czegoś bardziej skomplikowanego niż najprostsze ciastka. A tu jednak, tadam, tadam. I ciacho, i krem, i owoce. Będą ze mnie ludzie ;)

Przepis pochodzi z książki pod redakcją Annette Wolter "Ciasta i torty".

Zrezygnuję z wypisania składników na początek i podzielę na etapy - będzie łatwiej. Piekłam w formie o średnicy 24 cm, ale myślę, że składniki spokojnie starczą na formę 26 cm.

Składniki na spód:
250g mąki pszennej (dałam typ 500)
100g cukru pudru
150g masła
szczypta soli

1. Z powyższych składników zagniatamy ciasto i wstawiamy przykryte do lodówki na 30 minut.

2. Lekko natłuszczamy formę masłem. W przepisie oryginalnym należy rozwałkować te ciasto po upływie pół godziny, ale ja je rozciągnęłam tak, żeby wylepić całkowicie dno i boki formy.

3. Wstawiamy ciasto do nagrzanego do 200 stopni piekarnika na 15 minut. W tym czasie przygotowujemy krem.

Składniki na krem:
50g miękkiego masła
2 jajka
75 cukru (teraz zwykłego, już nie pudru)
1 pomarańcza
1 łyżka mąki ziemniaczanej

4. Masło ucieramy mikserem kolejno z jajkami, a potem z cukrem. Dodajemy otartą skórkę z pomarańczy oraz sok wyciśnięty z pomarańczy wymieszany z mąką ziemniaczaną i miksujemy jeszcze chwilę.

5. Upieczone ciasto wypełniamy kremem i wstawiamy na następne 15 minut do piekarnika.

Składniki na wierzch:
3-4 pomarańcze
kilka łyżek dżemu pomarańczowego

6. Obrane pomarańcze kroimy w plasterki. Ciasto z kremem dekorujemy plastrami pomarańczy i wkładamy znów do piekarnika, tym razem na 10 minut.

7. Po upływie tego czasu smarujemy wierzch cienką warstwą dżemu pomarańczowego. Po wystudzeniu tarta gotowa jest do podania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...