niedziela, 7 sierpnia 2011

Dorsz po śródziemnomorsku

Ostatnio dopadł mnie bardzo groźny wirus zostawania w pracy w nadgodzinach i w weekend. Przez to oczywiście ucierpiało moje podniebienie (obiady na stołówce) i blog - znów kilka zdjęć musiało poczekać na aparacie aż się nimi zajmę. Jedną z takich zaległości jest dzisiejszy dorsz - danie właściwie dobre dla zapracowanych - bo proste i szybko się robi.

Przepis pochodzi z broszurki Poradnika Domowego nr 5/2002 "Smacznie, szybko i niedrogo" A. Stradeckiej.

Składniki (na 4 porcje):
4 filety z dorsza
8 cienkich plastrów wędzonego boczku
3 łyżki posiekanej natki pietruszki
1 czubata łyżeczka musztardy
3 łyżki oliwy z oliwek
1 cytryna
sól
pieprz

1. Filety z dorsza myjemy i osuszamy. Skrapiamy z obu stron sokiem wyciśniętym z cytryny, posypujemy solą i pieprzem.

2. W miseczce mieszamy oliwę, natkę pietruszki i musztardę.

3. Każdy filet smarujemy tą mieszaniną, kładziemy po dwa plastry boczku i zwijamy spinając patyczkiem. Niestety nie miałam akurat małych patyczków, więc połamałam większe patyczki do szaszłyków, co na zdjęciu niestety wygląda niezbyt artystycznie.

4. Blachę w piekarniku wykładamy folią aluminiową i układamy na niej dorsza. Wkładamy do nagrzanego do 250 stopni piekarnika na 20 minut. Uwaga - danie lubi się trochę rozwalać, więc nie jest wskazane przekraczanie czasu pieczenia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...