wtorek, 4 października 2011

Kurczak z ananasem

Jak nie urok to sraczka, albo przemarsz wojsk. Czyli jak skończyła mi się seria wyjazdów, to rozchorowałam się i znów pogotować nie miałam jak. W ten sposób blog mój we wrześniu wyglądał zatrważająco. Ale nie ma co narzekać, tylko trzeba wziąć się w garść i zacząć znów opisywać swoje pożywienie. 

Dzisiejszy przepis jest jednym z moich najstarszych przepisów, można powiedzieć, ze to jedna z specjalności domu. Powstał na bazie przepisu ze wspominanej już niejednokrotnie przeze mnie książki J. Młynarczyk "Nastolatki przyjmują gości".


Składniki (na 4 porcje):
0,7 - 0,8 kg piersi z kurczaka
puszka ananasa
4 ząbki czosnku
2 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki maggi
1 łyżka czystej wódki
2 łyżki wody
olej
sól
pieprz

1. Kurczaka kroimy w cienkie paseczki.

2. Mieszamy mąkę ziemniaczaną, wodę, wódkę, maggi, szczyptę soli i pieprzu oraz przeciśnięty przez praskę czosnek i dodajemy to do kurczaka. Odstawiamy na 20-3o minut.

3. Ananasa kroimy w drobną kostkę, nie wylewamy soku z puszki!

4. Kurczaka smażymy na dość głębokim oleju. Gdy zmięknie dodajemy pokrojony ananas. Dodajemy jeszcze trochę pieprzu. Po chwili dolewamy sok, który został w puszce i dusimy kilka minut.

5. Jeśli sos jest za rzadki można dodać jeszcze odrobinę soku ananasowego wymieszanego z mąką ziemniaczaną. Powinien mieć lekko galaretkowatą konsystencję.

6. Podajemy z ryżem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...