środa, 9 listopada 2011

Mielone z serem

Opowiadałam wczoraj koledze w pracy, że prowadzę bloga kulinarnego. Zapytał, czy tak dobrze gotuję. Siebie zawsze najtrudniej oceniać, więc chociaż mojemu Mężowi i mnie bardzo smakują moje potrawy, a i goście zawsze chwalą, odpowiedziałam, że nie wiem, czy tak bardzo dobrze, ale na pewno bardzo to lubię. Pociągnęłam też temat opowiadając o swoich kłopotach ze stroną wizualną potraw, przez co też czasem trudno zrobić dobre zdjęcie, że zwykle do bloga zdjęcia robi mój Mąż, ale czasem również jemu moje jedzenie wydaje się mało inspirujące. Kolega zażartował więc, że może powinnam zrobić raz coś innego niż mielone, to może to zainspiruje Męża. Pośmialiśmy się z żartu i rozmowa zeszła na inne tory. W każdym razie uświadomiłam sobie, że akurat na dziś planowałam mielone na obiad i że akurat tego jeszcze nie wrzucałam na bloga. Zdaję sobie wprawdzie sprawę, że w prawie każdym domu w Polsce istnieje sprawdzony przepis na mielone, ale ponieważ sama chętnie sprawdzam inne niż moje sposoby na tradycyjne potrawy, może ktoś sprawdzi mój :) Przepis nie pochodzi z żadnego źródła, tylko sam się ustalił gdy zaczynałam gotowanie na podstawie rozmów ze znajomymi, z czym u nich w domu się robi mielone, po prostu wybrałam to, co brzmiało mi najlepiej z każdej rozmowy.


Składniki:
0,5 kg mięsa mielonego drobiowego (może być też wieprzowe, ale niezbyt tłuste)
jajko
2-3 ząbki czosnku
żółty ser (ok dwa grube na centymetr plastry)
1/2 łyżeczki majeranku
1/2 łyżeczki mielonej ostrej papryki
1/4 łyżeczki suszonej natki pietruszki
1/4 łyżeczki granulowanej cebuli
bułka tarta
olej

1. Do mięsa mielonego wbijamy jajko, wciskamy przez praskę czosnek i wsypujemy przyprawy. Wyrabiamy rękami, żeby składniki się wymieszały.

2. Ser kroimy w kostkę 1cm x 1cm.

3. Z mięsa formujemy kulki o średnicy 3-4cm, w środek każdej z nich wciskamy kostkę żółtego sera. Trzeba dobrze zalepić, żeby ser potem nie wypłynął (niestety i tak zawsze z któregoś kotlecika ser się wytopi).

4. Każdą kulkę obtaczamy w bułce tartej.

5. Smażymy na oleju po kilka minut, obracając, żeby mięso zarumieniło się z każdej strony. Podajemy z ziemniakami lub frytkami i surówką.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...