wtorek, 8 lipca 2014

Surówka z rzodkiewki i jabłka

Co do tego, że mój blog jest kulinarny to nie ma wątpliwości. Ale mimochodem stał się blogiem trochę o mnie. W tych wstępach było o tym co lubię, co mi się przydarzyło, czym się interesuję... Było o podróżach, było o tańcu, o piłce i o kilku innych rzeczach. A do tego się chyba jeszcze nie przyznałam. Jestem plecakiem (dla niewtajemniczonych - plecak to pasażer na motocyklu). Po tym jak od czwartku do niedzieli przejechaliśmy 1200km to wczoraj fotografując surówkę do obiadu kask sam się mi pchał w obiektyw :) 

A jeśli chodzi o surówkę, naprawdę nie sądziłam, że połączenie jabłka i rzodkiewek będzie aż tak dobrze smakować. Jest to moja uproszczona wersja przepisu z "Kuchnia polska. Sałatki, surówki" M.Stefaniak.


Składniki (na 2 porcje):
mały pęczek rzodkiewek (ok 12 sztuk)
1 małe jabłko lub 1/2 dużego
mała garść ulubionych kiełków (u mnie mieszanka kiełków)
1 łyżka płynnego miodu
3/4 łyżki ostrej musztardy
3 łyżki oliwy z oliwek
sól morska
pieprz czarny
1 łyżka soku z cytryny


1. Rzodkiewki myjemy, odcinamy końcówki i liście. Kroimy w plasterki.

2. Jabłko myjemy, kroimy w ćwiartki i pozbawiamy gniazda nasiennego. Jak chcecie, możecie obrać ze skórki, ale ja tego nie zrobiłam. Kroimy w poprzek również w plasterki i skrapiamy je sokiem z cytryny.

3. W osobnym naczyniu mieszamy dokładnie oliwę z oliwek, musztardę i miód.

4. Mieszamy jabłko, rzodkiewkę, kiełki i dressing. Przyprawiamy do smaku solą morską i świeżo zmielonym pieprzem.


1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...