niedziela, 5 lipca 2015

Tabouleh

Klasyk kuchni arabskich. I multum różnych szkół przyrządzania. Kuskus czy bulgur? I czy pomidor, ogórek i papryka, czy tylko niektóre z tych warzyw? Doczytałam w książce "Kuchnia orientalna", że kuskus charakterystyczny jest dla kuchni zachodnioarabskiej, a bulgur dla wschodnioarabskiej. Proponują ją zrobić z bulguru, ale jednak zdecydowałam się na kuskus. Z warzywami jednak mi nic nie poradzili. Można dodać wszystkie :) To ja zrobiłam z wszystkimi. Jedynie dałam mniej natki i mniej cebuli niż w przepisie. Gdybym dała więcej, to w pierwszym przypadku nie jadłby Małżon, a w drugim ja. 


Składniki (na 3 porcje lub 2 olbrzymie):
100g kuskusu
1/2 zielonej papryki
1 duży pomidor (dałam 1,5 mniejszego)
kawałek ogórka (dałam ok. 10cm)
1 cebula dymka
5-6 gałązek natki pietruszki
3-4 gałązki mięty
sok z 1 cytryny
2 łyżki oliwy z oliwek
sól morska
świeżo mielony czarny pieprz


1. Kuskus przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu.

2. Warzywa myjemy. Pomidor, paprykę i ogórek kroimy w niedużą kostkę, o boku około 1cm. Cebulę, natkę i miętę siekamy jeszcze drobniej.

3. Do gotowego kuskusu wlewamy sok z cytryny i mieszamy. Dodajemy warzywa, miętę, pietruszkę i oliwę z oliwek, mieszamy i doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy.


2 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...