niedziela, 18 listopada 2012

Pieczony kurczak z cytryną i pomidorami wg Jamiego

Koniec weekendu zawsze mnie zaskakuje. Po prostu nadchodzi zbyt szybko. Próbuję coś jeszcze z niego wycisnąć robiąc dwie rzeczy naraz (piszę posta i oglądam Top Gear). Niestety moja podzielność uwagi jest fatalna i w trakcie programu udało mi się napisać półtora linijki posta. Niezbyt imponująco. Trudno, przyzwyczaiłam się do tej mojej specyficznej podzielności uwagi (a podobno kobiety mają dobrą). Jedyne miejsce gdzie moja uwaga nagle robi się podzielna, to kuchnia. Pod warunkiem, że ma się ona podzielić np. na mięso, ziemniaki i surówkę, a nie na gotowanie i coś innego :)

A dzisiaj w mojej kuchni kurczak wg przepisu Jamiego. Rzadko to co ugotuję jest tak ładne dla oka jak dzisiaj. Byłam zachwycona. Smakiem zresztą też - gorąco polecam. Przepis z książki "Jamie Oliver 30 minut w kuchni".


Składniki (na 4 porcje):
4 piersi z kurczaka
1 cytryna
250-300g pomidorków koktajlowych na gałązkach
4 plasterki boczku wędzonego
2 gałązki świeżego rozmarynu
3 łyżki oliwy
1 łyżka masła klarowanego
1 czubata łyżeczka mielonej słodkiej papryki
1 czubata łyżeczka suszonego oregano
1/4 płaskiej łyżeczki soli
1/4 płaskiej łyżeczki czarnego pieprzu

1. Umyte i osuszone piersi z kurczaka nacieramy solą, pieprzem, oregano i papryką. Na patelni rozgrzewamy oliwę i masło, podsmażamy kurczaka 5 minut.

2. W brytfance układamy kurczaka i polewamy sokami z patelni. Na każdym kawałku układamy plasterek boczku i pół gałązki rozmarynu.

3. Cytrynę zalewamy wrzątkiem i dzielimy na ćwiartki. Rozkładamy je pomiędzy kawałkami mięsa, układamy również umyte pomidorki na gałązkach.


4. Wstawiamy brytfankę pod grill, do piekarnika nagrzanego do 200 stopni na 25 minut. Na każdy talerz nakładamy kawałek kurczaka, ćwiartkę cytryny i kilka pomidorków. Kurczaka warto skropić sokiem z pieczonej cytryny.

Ja podałam kurczaka z ziemniakami z wody i mizerią.


4 komentarze:

  1. Mmmm...smakowity obiad:) Moje weekendy też są jakoś dziwnie krótkie;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepięknie, smakowicie i tak niecodziennie :) Można do tego podać rozmarynowe ziemniaki zapiekane, bardzo by pasowały :) Zapraszam do mnie w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się pysznie......

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...