niedziela, 11 listopada 2012

Sałatka z makaronem i tuńczykiem

Miniony tydzień wraz z obecnie kończącym się weekendem minął mi w tempie niesamowitym. Niby wiem gdzie się podział mój czas - m.in. wtorkowe świetne koncertowe urodziny Eski Rock (Luxtorpeda!!!) - a jednak koniec weekendu jakoś totalnie mnie zaskoczył. Naprawdę byłam na to nieprzygotowana. I mina mi się smutna robi, że nic w ten weekend nie ugotowałam.

Podaję za to przepis na kolejną moją czwartkową sałatkę, świetną do pracy. Ostatnia z ryżem, sądząc po ilości wejść cieszyła się sporym zainteresowaniem. Ciekawe czy makaronowa też się Wam spodoba. A przepis jest inspirowany sałatką, którą kiedyś jadłam w którejś z kawowych sieciówek.


Składniki (na 2-3 porcje):
70-80g makaronu penne lub fusilli (waga przed ugotowaniem, u mnie kolorowe fusilli)
puszka tuńczyka w sosie własnym (lepszy w kawałkach a nie tzw. sałatkowy)
1 duży pomidor (lub 2 mniejsze)
10 czarnych oliwek bez pestek
3 łyżki pestek słonecznika
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżka białego octu winnego
2 płaskie łyżeczki suszonej bazylii
1/3 płaskiej łyżeczki mielonej słodkiej papryki
sól
pieprz czarny

1. Makaron gotujemy al dente, odcedzamy i odkładamy do ostudzenia. Pomidor myjemy i kroimy w centymetrową kostkę, oliwki w plasterki.

2. Przygotowujemy dressing - mieszamy oliwę z oliwek, ocet winny, bazylię i mieloną paprykę.

3. W misce dzielimy tuńczyka widelcem na nieco mniejsze kawałki, dorzucamy pomidor, makaron, oliwki i słonecznik. Polewamy dressingiem, przyprawiamy solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem do smaku. Całość mieszamy.


Przepis zgłaszam do akcji:

3 komentarze:

  1. Ha! jeszcze pytasz - oczywiście, że się spodoba:) Zabieram!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to się bardzo cieszę, że też się spodobała :) Pozdrawiam

      Usuń
  2. Pychota, smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...