sobota, 31 sierpnia 2019

Sałatka ze speckiem i brzoskwinią

Ciąg dalszy wakacyjnego jedzenia. Przywiozłam z krótkiego wypadu do Austrii speck. Każdy jadł jakąś szynkę dojrzewającą z melonem, ale z brzoskwinią? Taki pomysł podpatrzyłam kiedyś na bbcgoodfood i teraz zrealizowałam.


Składniki (na 1 porcję):
garść rukoli lub roszponki
1 brzoskwinia
kilka cienkich plasterków szynki dojrzewającej
wiórki parmezanu do posypania
świeżo zmielony czarny pieprz
łyżeczka octu z białego wina lub balsamicznego
2 łyżki dobrej oliwy z oliwek

1. Na talerzu lub w misce rozrzucamy umytą rukolę lub roszponkę.

2. Brzoskwinie kroimy w półksiężyce, a szynkę zwijamy w ruloniki. Wszystko układamy na rukoli.

3. Posypujemy wiórkami parmezanu i pieprzem. Polewamy octem i oliwą, po czym zajadamy z bagietką lub grissini. 


1 komentarz:

  1. w tym roku owoce w mojej kuchni bardzo często pojawiały się w wersji wytrawnej :) pycha! zabieram sałatkę ze sobą :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...