sobota, 28 września 2019

Rosyjska sałatka z buraków

Sałatka, która kojarzy mi się bardziej z zimą, ale na jesień też się nada. Przepis dostałam od kolegi, podobno w Rosji jest bardzo popularna.


Składniki:
1 średni burak
2 małe ziemniaki
2 średnie ogórki kiszone
szalotka
jogurt grecki (tu poszalałam, oryginalnie oczywiście jest majonez)
1 łyżka posiekanej natki pietruszki (to też mój wkład)
sól
pieprz

1. Ziemniaki gotujemy, natomiast z burakiem mamy do wyboru ugotować, lub upiec. Ja wolę z pieczonym.

2. Gdy ziemniaki i burak ostygną, obieramy i kroimy w półcentymetrową kostkę. W podobną kroimy ogórki, jedynie szalotkę siekamy bardzo drobno.

3. Mieszamy wszystkie warzywa z jogurtem (majonezem), doprawiamy solą i pieprzem do smaku, dosypujemy natkę pietruszki. Odstawiamy na przynajmniej godzinę do lodówki, żeby smaki się przegryzły.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...