wtorek, 30 sierpnia 2011

Piersi kurczaka w kremowym sosie cebulowym

Niedawno w Zamościu czytałam świetny cytat o jedzeniu na okładce menu jakiejś kawiarenki. Koniecznie chciałam go sobie przypomnieć i tu zamieścić, więc poprosiłam wujka google o podpowiedź. Zanim znalazłam tamten cytat, natrafiłam na inny, który tak mi się spodobał, że tamten sobie poczeka na publikację na inny raz. "Na przyjęciu powinno się jeść mądrze, ale niezbyt dużo i mówić dużo, ale niezbyt mądrze"(William Somerset Maugham). Uśmiałam się, ponieważ właśnie w weekend byłam na przyjęciu weselnym, więc cytat na czasie. Teraz jednak pora przestać myśleć o weselnych frykasach, a czas powrócić do własnej kuchni i potraw.

Inspiracja do dzisiejszego przepisu pochodzi z Biblioteczki Poradnika Domowego nr 12/2003 "Specjały polskiej kuchni". Potrawę robi się szybko, a w dodatku z popularnych składników, które prawie zawsze są pod ręką.


Składniki (na 4 porcje):
4 piersi z kurczaka
2 duże cebule
2 łyżki masła
łyżka mąki
szklanka rosołu (może być z kostki)
1,5 łyżki octu
sól
cukier
1 łyżeczka przyprawy złocistej do kurczaka
pieprz

1. Cebulę siekamy bardzo drobno. W rondlu rozpuszczamy masło i dodajemy cebulę, lekko solimy. Gdy trochę się zrumieni dodajemy mąkę i chwilę smażymy razem, po czym zalewamy rosołem. Zagotowujemy.

2. Dodajemy do sosu 1/4 łyżeczki cukru i ocet, jeszcze chwilę mieszamy.

3. Piersi posypujemy pieprzem i przyprawą do kurczaka i smażymy lub grillujemy.

4. Sos miksujemy na krem. Kurczaka podajemy w sosie.


Uwaga, sos odgrzewany drugiego dnia jeszcze gęstnieje, ale jest chyba nawet jeszcze lepszy.

1 komentarz:

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...