piątek, 28 grudnia 2012

Migdały w świątecznym, cynamonowym miodzie

Mam nadzieję, że Święta upłynęły Wam miło, spokojnie i radośnie, w gronie wszystkich bliskich, których chcieliście zobaczyć, stół uginał się i trzeszczał pod ciężarem przygotowanych przysmaków, a pod choinką wprost nie starczyło miejsca na paczki dla Was. Jeśli o mnie chodzi to dostałam kilka kulinarnych prezentów (można je obejrzeć na fejsbukowym profilu mojego bloga). Sama również przygotowałam jeden kulinarny prezent dla Teścia, który jest wielkim smakoszem miodu. Nie mogłam jednak zamieścić zdjęć na blogu, żeby w razie czego nie wydało się zbyt szybko. Dlatego dziś dopiero zdjęcia, może komuś pomoże to zrobić samodzielnie prezent w przyszłym roku. Podobne widziałam na kilku różnych blogach, ale nie pamiętam już na których. Moja cynamonowa wersja jest tak pyszna, że gdy nastąpiła ogólna degustacja tych Teściowych migdałów, Małżon poprosił, żebym zrobiła słoiczek również dla nas.


Składniki (na 1 słoiczek po 400g miodu):
100g blanszowanych migdałów w całości, bez skórek
1 laska cynamonu
1/4 łyżeczki mielonego cynamonu
ok. 300g miodu płynnego akacjowego lub lipowego


1. Migdały rozkładamy na talerzyku tak, żeby tworzyły jedną warstwę. Oprószamy je równomiernie mielonym cynamonem.

2. Do czystego i wyparzonego słoiczka wkładamy laskę cynamonu i migdały. Zalewamy płynnym miodem do pełna. Zakręcamy słoiczek.

3. Po jakiejś godzinie miód zacznie opadać, wypierając pęcherzyki powietrza, wtedy dolewamy jeszcze raz miodu do pełna.

4. Zakręcamy mocno słoiczek i odstawiamy na 2 tygodnie.


10 komentarzy:

  1. Migdały, cynamon i miód? No pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczny pomysł:D Samych dobrych chwil w 2013;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Nemi, Tobie również wszystkiego dobrego w 2013 i oczywiście samych świetnych kulinarnych pomysłów!

      Usuń
  3. Smakowity prezent. Polecam Ci przed zalaniem miodem uprażenie migdałów w piekarniku:)

    pozdrawiam ciepło i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    Malwinna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę :) Płatki migdałowe do sałatek prażę na suchej patelni, ale nie pomyślałam, żeby całe migdały prażyć w piekarniku. Na pewno wypróbuję, bo w końcu obiecałam Małżonowi słoiczek :)

      I dziękuję za życzenia, również życzę samych wspaniałości w 2013 :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  4. takich migdałów jeszcze nie próbowałam, a zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...