sobota, 7 sierpnia 2010

Przekładane pomidory

Moja kuchnia znacznie bardziej opiera się na smaku niż na wyglądzie dań. Pewnie to w pewnym stopniu dobrze, bo od patrzenia trudno być najedzonym. W każdym razie nie żal mi czasu poświęconego na dopieszczanie potraw, a na ich ozdabianie i nadawanie wyglądu już trochę tak. Dlatego cieszę się ilekroć znajdę jakiś pomysł, przepis, wskazówkę jak zrobić coś co dekoracyjnie wygląda niewielkim nakładem pracy. Przekładane pomidory są właśnie takim przepisem.


Pomysł wzięty jest z broszurki, która reklamowała akurat jakiś konkretny rodzaj sera ricotta. Kupiłam jakiś ser ricotta, jaki był w sklepie i nie sądzę, że pomidory na tym tracą :)

Składniki (na 2 porcje):
2 twardawe pomidory
100g serka ricotta
ząbek czosnku
2-3 łyżki posiekanego szczypiorku
łyżeczka oliwy z oliwek
sól
pieprz

1. Ricottę mieszamy ze szczypiorkiem, rozgniecionym czosnkiem i oliwą. Przyprawiamy do smaku solą i pieprzem.

2. Kroimy pomidory na trzy grube plastry. Na każdy plaster nakładamy porcję ricotty z dodatkami i nakładamy następnym, tak aby stworzyć czerwono-białego przekładańca.

3. Podajemy z mięsem smażonym lub grillowanym jako dodatek.

1 komentarz:

  1. Nie lubię brokułów .Ale zapiekane z serem i świeżym czosnkiem przekonał mnie .Pozdrawiam .Maria

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...