czwartek, 19 maja 2011

Indyjski kurczak curry

Śmiejemy się czasem z Mężem, że jestem sroką. To dlatego, że wprost nie potrafię przejść w sklepie obojętnie obok pstrokatych, kolorowych, błyszczących przedmiotów i ubrań. Oczywiście nie kupuję ich za każdym razem, ale oczy mnie tam ciągną. Podobnie nie mogę się nigdy napatrzeć na dania kuchni azjatyckich - te kolorowe sosy i ta różnorodność warzyw. Uwielbiam nawet oglądać zdjęcia, a co dopiero mieć coś takiego na talerzu :)

Dzisiejsza potrawa spełnia z pewnością moje wymagania wizualne. Przepis pochodzi z czeluści internetu, ale nie pamiętam skąd, bo spisałam go sobie gdy jeszcze bloga nie prowadziłam i nie zawsze ważne było dla mnie internetowe źródło przepisu.


Składniki (na 2-3 porcje):
duża podwójna pierś z kurczaka
średnia cebula
pęczek dymki ze szczypiorkiem
puszka kukurydzy w małych kolbkach
łyżka koncentratu pomidorowego
sok z pół limonki
olej
łyżeczka słodkiej papryki mielonej
pół łyżeczki curry
ziarenka kolendry i gorczycy (na oko ze dwie szczypty tego i tego)
po dużej szczypcie imbiru, cynamonu i cukru
sól
świeżo zmielony czarny pieprz



1. Kurczaka kroimy w nieduże paseczki.

2. Cebulę kroimy w ósemki, dymki w ćwiartki, kolbki kukurydzy w 2-3 cm kawałki, szczypior od dymki siekamy dosyć drobno.

3. Na oleju szklimy cebulę i dymkę. Po chwili dorzucamy kurczaka. Posypujemy solą i świeżo zmielonym pieprzem. Smażymy do miękkości.

4. W moździerzyku rozgniatamy lekko ziarna kolendry i gorczycy.

5. W 150ml wody rozpuszczamy łyżkę koncentratu pomidorowego i dolewamy sok z limonki. Wsypujemy rozgniecione ziarenka i resztę przypraw i mieszamy. Takim sosem zalewamy miękkiego kurczaka i chwilę gotujemy. Dorzucamy kolbki kukurydzy i jeszcze chwilę gotujemy.

6. Pół minuty przed końcem gotowania posypujemy szczypiorem.

7. Podajemy z ryżem. Ja podałam tu z mieszanką ryżu ziarnistego i dzikiego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...