sobota, 15 lutego 2014

Cynamonowo-kardamonowe warkocze Eweliny

Ostatnio te przepyszne słodkie bułeczki piekłam dwa razy, ale niestety jedliśmy tylko raz. Za pierwszym razem wyrobione i pięknie pachnące ciasto zostawiłam do wyrośnięcia, posprzątałam kuchnię w tym czasie i już miałam wynieść śmieci, gdy mój wzrok padł na drożdże czekające na dodanie. No cóż, wtedy nie miałam już w domu tyle mąki, żeby zagnieść drugie ciasto, ale nie dawało mi to spokoju więc zrobiłam te bułeczki niedługo potem. Uwielbiam je od pierwszego kęsa. Ponieważ Ewelina, od której mam przepis, wypowiedziała się kiedyś, że jest żywą reklamą mojego bloga, to niezmiernie się cieszę, że tym razem ja mogę zareklamować jej zdolności kulinarne. A więc zapraszam na przepyszne bułeczki - najbardziej smakują mi bez dodatków, tylko z kubkiem gorącego kakao. Ale sądzę, że pasować powinny również do nutelli lub dżemu.


Składniki (na 8 długich lub 16 krótkich warkoczy):
150g masła
200ml mleka
500g mąki pszennej (dałam typ 500)
7-8g suszonych drożdży
2 łyżki cukru
1 płaska łyżeczka mielonego cynamonu
1 płaska łyżeczka mielonego kardamonu
2 jajka
szczypta soli
drobny cukier kryształ

1. W rondelku podgrzewamy razem masło i mleko aż do całkowitego rozpuszczenia.  Zestawiamy z kuchenki.

2. Do miski robota wsypujemy wszystkie sypkie składniki poza drobnym cukrem kryształem. Dodajemy jajka. Wyrabiamy końcówką z hakiem przez 3-4 minuty dolewając stopniowo ciepłe (ale nie gorące) mleko z masłem. Składniki powinny się dobrze połączyć, a ciasto powinno być elastyczne i sprężyste.

3. Przykrywamy ciasto ściereczką i odstawiamy do wyrośnięcia w ciepłe miejsce na 1 godzinę i 15 minut.

4. Ciasto dzielimy na 8 lub 16 równych porcji. Każdą porcję rozdzielamy jeszcze na trzy części i formujemy z nich wałeczki o grubości palca. Ciasto jest bardzo sprężyste i trochę te wałeczki się skracają.


5. Układamy po 3 wałeczki obok siebie, sklejamy końce z jednej strony, a resztę zaplatamy jak warkocz, po czym sklejamy z drugiej strony. Każdy taki warkocz obtaczamy w drobnym cukrze.


6. Warkocze wykładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez 25-30 minut. Warkocze powinny się pięknie zrumienić, wtedy są gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...