piątek, 6 stycznia 2012

Ziemniaki zapiekane z jajkiem

Druga połowa grudnia jest czasem, który wiele osób spędza w kuchni gotując świąteczne specjały. My z Małżonem jednak dużo więcej czasu niż w kuchni spędzamy w samochodzie, żeby dojechać na Święta do bliskich, którzy mieszkają daleko. Stąd na moim blogu brakowało pierniczków, barszczu czy karpia, choć i tak zaobserwowałam wtedy wzrost odwiedzin wszystkich moich wcześniejszych rybnych przepisów. W każdym razie okres świąteczny minął, wróciłam więc stęskniona do swojej kuchni, która wzbogaciła się ostatnio o kilka kuchennych gadżetów, między innymi o kokilki (Oksano, jeszcze raz dziękuję!). Dzisiejszy przepis wymyśliłam specjalnie po to, żeby je wypróbować. Takie jedzonko bardziej się nadaje pewnie na ciepłą kolację, ale dziś wraz z miseczką kremu z pomidorów stanowiło obiad. No i może być świetnym sposobem na wykorzystanie kilku ziemniaków, które zostaną z obiadu.


Składniki (na jedną porcję):
jajko
plaster szynki lub baleronu
1/2 pomidora
1-2 ugotowane ziemniaki (zależy od wielkości)
2 łyżeczki gęstej śmietany
sól
pieprz
suszona bazylia
granulowana cebula
masło

1. Wnętrze kokilek smarujemy masłem.

2. Ziemniaki kroimy w dużą kostkę i wykładamy na dnie. Smarujemy je cienko śmietaną i posypujemy pieprzem i granulowaną cebulą.

3. Pomidor kroimy w mniejszą kostkę i układamy jako następną warstwę. Posypujemy bazylią.

4. Na to kładziemy plaster szynki i na wierzch wbijamy jajko, które posypujemy solą i pieprzem.

5. Wkładamy do nagrzanego do 200 stopni piekarnika i wyjmujemy gdy jajko się zetnie. Ja trzymałam 17 minut i było to trochę za długo. Na smak to co prawda nie wpłynęło za bardzo, ale żółtko było już bardzo ścięte.


2 komentarze:

  1. Takie mini-zapiekanki:) a czy ziemniakom wystarczyło te 17 minut?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, chyba nie zaznaczyłam wyraźnie, że to ugotowane ziemniaki, które zostały z obiady i wtedy 17 minut im wystarcza. Dobra uwaga, dziękuję. Zaraz poprawię.

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...