środa, 1 sierpnia 2012

Sałatka z sera pleśniowego

Muszę nadrobić zaległości i zamieścić jeszcze kilka przepisów sprzed wyjazdu, dziś jeden z nich. Sałatka z sera pleśniowego wg przepisu aktorki Bożeny Dykiel jest dość znana, ale ja robiłam ją po raz pierwszy. Nawet jej zresztą nie spróbowałam, bo nie lubię sera pleśniowego, ale gościom najwyraźniej smakowało, ponieważ cała została zjedzona :) To właśnie mnie skłoniło również do opublikowania tego przepisu, bo okazało się, że nie wszyscy z jedzących ją znali. Sałatka jest błyskawiczna, świetnie nadaje się na niespodziewanych gości, albo wręcz przeciwnie, na spodziewanych jako uzupełnienie jadłospisu, gdy pozostałe potrawy mamy wymagające więcej czasu i pracy - taką sałatkę można naprawdę zrobić w 5 minut.


Składniki:
150g sera z niebieską pleśnią
puszka zielonej fasolki szparagowej
2-3 łyżki majonezu
1-2 ząbki czosnku
sól
pieprz czarny
mielona papryka (ostra lub słodka - wg uznania)

1. Fasolkę odsączamy, ser kroimy w kostkę.

2. Przeciśnięty przez praskę czosnek mieszamy z majonezem, doprawiamy solą, pieprzem i mieloną papryką.

3. Ostrożnie, żeby ser się nie porozwalał, mieszamy fasolkę, ser i majonez z czosnkiem i przyprawami. Warto zrobić przynajmniej pół godziny prędzej, żeby smaki się przegryzły.

2 komentarze:

  1. Jadłam wiele sałat z pleśniakiem, ale takiej nie znam. Bardzo fajny przepis i rekomendacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga, w blogosferze kulinarnej można znaleźć chyba wszystko, przepisy się często powtarzają, dlatego jest to dla mnie komplement, że możesz u mnie wypatrzeć coś, czego nie znasz :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...