wtorek, 10 czerwca 2014

Łatwy chleb z mąki pszennej razowej

Chciałam napisać o tym, jak na początku pieczenie chleba z użyciem zakwasu wydawało mi się trudne i za długie, a że potem znalazłam łatwy przepis z użyciem jeszcze drożdży i tak dalej. Coś mnie tknęło i sprawdziłam, że taki post już był. Jak upiekłam poprzedni łatwy chleb. No to ten przepis jest jeszcze łatwiejszy. I jeszcze szybszy. Chlebek wychodzi pyszny i długo jest dobry. Powtórzę go bez wątpienia jeszcze nie raz. Przepis znalazłam tu.


Składniki (na 1 keksówkę o długości 25cm):
500 g mąki pszennej razowej (u mnie typ 1850 pełnoziarnista)
1 płaska łyżeczka soli
300g letniej wody
8 g świeżych drożdży
150 g zakwasu żytniego
odrobina oliwy z oliwek
ok. 1 łyżka zwykłej mąki pszennej typ 500 do posypania


1. Wszystkie składniki łączymy, ja ro zrobiłam przy pomocy robota tą częścią z hakiem. Ciasto musi być jednolite i dość gęste.

2. Przykrywamy ściereczką i odstawiamy na 2 godziny.

3. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Ciasto przekładamy do keksówki, smarujemy delikatnie pędzelkiem wierzch oliwą z oliwek i posypujemy mąką. 

4. Ponownie przykrywamy ściereczką i odstawiamy jeszcze na 50 minut.

5. Wkładamy do nagrzanego do temperatury 210 stopni piekarnika na 40 minut. Po wyjęciu studzimy na kratce.


9 komentarzy:

  1. a że tak zapytam zakwas sama robiłaś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nieee, zakwas mam od Teściowej, która z kolei ma go od krewnej. I tak go sobie dokarmiam.

      Usuń
  2. Super chebek. Zjadłabym z masełkiem oj ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też początkowo podchodziłam do pieczenia chleba jak Ty :) Myślałam: przecież to takie trudne, trzeba się bawić w zakwasy, ja nie umiem itd. itp. Ale kiedyś zebrałam się i upiekłam: taki z zakwasem i taki na drożdżach. I od tego czasu piekę regularnie!!! Stałam się smakoszką domowego pieczywa. Powyższy chlebek bardzo mi się spodobał, więc zabieram przepis do wypróbowania - akurat zjadłam na śniadanko resztki mojego ostatniego chleba zakwasowego i potrzebuję nowego pieczywka :) Dam znać jak wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. a możesz mnie poratować tym zakwasem?

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam taki prawdziwy chleb na zakwasie! Upieczony w domu musiał być przepyszny - wyobrażam sobie ten wspaniały zapach! Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Też się zbieram już od jakiegoś czasu do upieczenia chleba na zakwasie. Może widok takiego apetycznego chlebka jak Twój w końcu mnie zmobilizuje. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...