sobota, 21 czerwca 2014

Wieżyczki ogórkowe z ricottą i oliwką

Gdy patrzę na takie niezobowiązujące spotkania towarzyskie kiedyś i dziś u mnie w domu, to myślę, że diametralnie zmieniły się podawane przeze mnie przekąski. 10 lat temu bez większej refleksji kupowałam chipsy, paluszki i gotowe ciasteczka. Nie będę moralizować i mówić, że dziś nie kupuję w ogóle takich rzeczy, bo i to się przecież zdarza z braku czasu, weny albo sił akurat, no albo przeciwnie z przemożnej ochoty na coś niezdrowego (bo czasem i taka ochota mnie dopada, trudno, wszystko jest dla ludzi, byle z rozsądkiem). Wzrósł jednak poziom świadomości u mnie i na pewno staram się podejmować gości czymś ciekawszym. Dziś proponuję imprezową przekąskę zdrową, ładną i taką, którą da się zjeść bez talerzyków również na imprezie stojącej. I szybko się robi.


Składniki (na ok. 18-20 wieżyczek):
3 długie ogórki
125g sera ricotta (pół opakowania)
4-5 gałązek świeżej mięty
oliwki zielone (tyle ile ma być wieżyczek)
łyżeczka oliwy z oliwek
sól morska
pieprz czarny

1. Ogórki obieramy i odcinamy końce. Kroimy w kawałki o długości ok. 2,5-3 cm. Z każdego wydrążamy pestki do połowy długości.

2. Lekko posypujemy solą i pieprzem i odstawiamy do odcieknięcia soku.

3. W tym samym czasie przygotowujemy ricottę. Z gałązek mięty obrywamy listki i drobno siekamy. Mieszamy ricottę z miętą i oliwą z oliwek, przyprawiamy solą morską i świeżo zmielonym czarnym pieprzem.

4. Ogórki stawiamy na tacce lub talerzu, na którym mają być podane. Szprycą do dekorowania ciast (najlepiej końcówką z powcinanymi brzegami) wypełniamy zagłębienia w ogórkach przyprawioną ricottą. Z jednej strony z boku takiego zagłębienia wciskamy oliwkę. Podajemy.

Uwaga, jeśli odciekniemy sok, to nadzienie nie zrobi nam się ciapą i możemy przygotować np. 2-3 godziny wcześniej, przed przyjściem gości.


Przekąskę zgłaszam do akcji:

Jeść czy grać?

3 komentarze:

  1. Tak przypadkiem natknęłam się na blogową imienniczkę:) więc zajrzałam z ciekawości... pyszna i fajna przekąska :))
    Pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam imienniczkę :) Cieszę się, że przekąska przypadła Ci do gustu :)

      Usuń
  2. wyżeram wszystko jak leci, uwielbiam ricottę<3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...