sobota, 14 czerwca 2014

Risotto z karczochami, czerwoną papryką i szalotkami

"Wszyscy jesteśmy na Mundialu" przeczytałam wczoraj na znajomym profilu na Facebook. Coś w tym jest. A przynajmniej ja na pewno jestem na Mundialu. Dlatego muszę zmieścić się z postem między jednym meczem a drugim. Przypuszczam, że jak nie obejrzę kilku minut, to przeżyję, ale po co ryzykować... Za to tych tam w nocy nie zamierzam, aż tak bardzo na ten Mundial nie pojechałam, dziękuję bardzo. A jeśli też teraz przedkładacie siedzenie przed telewizorem nad tym w kuchni, to przepis na pożywne risotto zawsze się przyda, bo robi się szybko (pod warunkiem, że mamy bulion). Zainspirowałam się na bbcgoodfood.com, podaję z moimi zmianami.


Składniki (na 2 porcje):
150g ryżu arborio
0,8-1 litr warzywnego bulionu
80-100ml białego wina (u mnie półwytrawne)
1 łodyga selera naciowego
5 szalotek
1/2 czerwonej papryki
200g serc karczochów z oleju
łyżka masła
duża garść startego parmezanu
oliwa
sól morska
czarny pieprz
1/2 łyżeczki posiekanych igiełek świeżego rozmarynu
1/2 łyżeczki suszonego tymianku

1. Jedną obraną szalotkę i seler kroimy bardzo drobno. Pozostałe szalotki obieramy i kroimy wzdłuż na ćwiartki. Paprykę kroimy w centymetrową kostkę, a karczochy odcedzamy.

2. Bulion podgrzewamy na małym ogniu, żeby stale był ciepły.

3. W dużym rondlu rozgrzewamy dwie łyżki oliwy i na małym ogniu podsmażamy drobno posiekaną szalotkę i seler aż się zeszklą.

4. Zwiększamy ogień do średniego i wsypujemy ryż, lekko solimy. Podgrzewamy 2 minuty cały czas mieszając. Po tym czasie wlewamy wino i nadal mieszamy, aż całe się wchłonie.

5. Wlewamy chochlę bulionu i mieszamy, aż się wchłonie. Powtarzamy tę czynność aż ryż będzie al dente (powinno to zająć około 16-18 minut).

6. W tym czasie w innym naczyniu podgrzewamy dwie łyżki oliwy i szklimy resztę szalotek. Wtedy dodajemy paprykę, tymianek i rozmaryn. Podgrzewamy aż papryka będzie półmiękka (my tak lubimy, ale jak ktoś lubi zupełnie miękką może podgrzewać dłużej).

7. Dodajemy karczochy, mieszamy i podgrzewamy jeszcze minutę.

8. Gdy ryż jest al dente wyłączamy pod nim kuchenkę. Dodajemy połowę garści parmezanu, masło i karczochy z papryką i szalotkami. Doprawiamy do smaku świeżo zmielonym czarnym pieprzem i solą morską. Mieszamy i zostawiamy na dwie minuty pod przykryciem, żeby doszło.

9. Na talerzach posypujemy resztą parmezanu.


2 komentarze:

  1. zjadłabym, nie param się risotto za często, ale robię, robię...i zawsze uszy mi się trzęsą...Twojego też bym spróbowała, zwłaszcza, że są w nim karczochy;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że czasem robisz, w końcu nie tak dawno sama Cię do niego podpuszczałam ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...