piątek, 20 marca 2015

Quesadillas z kiełbasą, kukurydzą i marynowaną papryką

Przetrwałam całą zimę. Przetrwałam grypę u Małżona. A na sam koniec złapałam wirusa co mnie wysłał na chorobowe. Dziś jest już ze mną lepiej, na tyle, żeby zebrać myśli i wrzucić przepis na quesadillas, które wzięliśmy sobie ostatnio jako lunch do odgrzania w mikrofali w pracy (w ostatni dzień przed wizytą u lekarza). Wiem, że quesadillas to nic odkrywczego, że prezentowałam je również w tym przepisie. Dlatego zastanawiałam się, czy w ogóle je pokazywać. Wiem jednak też, że wśród moich czytelników zdarzają się osoby zupełnie początkujące, które nie obrażą się za kolejną inspirację na tą prostą potrawę.

Składniki (na 2 porcje):
4 pszenne tortille o średnicy 20cm
2 niewielkie kiełbasy typu śląska
4 łyżki kukurydzy z puszki
1 połowa marynowanej papryki ze słoika
kilka plastrów żółtego sera
1/2 łyżeczki mielonej ostrej papryki
1/2 łyżeczki granulowanego czosnku (jak nie do pracy można dać trochę posiekanego ząbka czosnku)
1/2 łyżeczki suszonych listków kolendry

1. Kiełbasę kroimy w plasterki, a paprykę w paseczki.

2. Blachę z piekarnika wykładamy folią aluminiową. Wykładamy 2 tortille na blachę.
3. Na tortilli układamy plastry kiełbasy, paseczki papryki i kukurydzę.


4. Posypujemy przyprawami i układamy na wierzchu plasterki sera.


5. Przykrywamy każdą porcję drugą tortillą. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na kilka minut - gdy ser się stopi i wycieka spomiędzy tortilli, quesadillas są gotowe (około 5-7 minut).


1 komentarz:

  1. b fajne, ja nigdy nie robiłam. przyznam nie lubię "kupnych" tortilli, ciekawe jakby spróbować zrobić z taką domową - kiedyś robiłam i wyszły ok, jednaj były mnie jakby "miękkie" od tych kupnych, może pod wpływem nadzienia domowe tortille zmiękną. muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...