sobota, 17 marca 2012

Uproszczona zupa jarzynowa z kulkami mięsnymi

Nigdy nie przypuszczałam, że zrobię posta o prozaicznej zupie jarzynowej. Dopiero pewna kombinacja na bazie owej zupy, w której zmniejszyłam różnorodność warzyw a dorzuciłam kulki mięsne sprawiła, że zmieniłam zdanie. Część warzyw jest z puszki, więc nie ma dużo pracy z krojeniem, a kulki mięsne sprawiają, że jest trochę bardziej syta niż tradycyjna zupa tylko z warzyw. Polecam.


Składniki:
1,25 - 1,5 litra wywaru z warzyw
puszka groszku
puszka fasolki szparagowej
2 marchewki
3-4 ziemniaki
1/4 łyżeczki suszonego lubczyku ogrodowego
1/4 łyżeczki suszonej natki pietruszki
1/4 łyżeczki przyprawy typu vegeta
łyżeczka maggi
300g dowolnego mięsa mielonego (dziś u mnie cielęcina)
jajko
łyżeczka tartej bułki
sól
pieprz
1/4 łyżeczki zmielonej papryki

1. Mięso mielone mieszamy z jajkiem i tartą bułką, przyprawiamy solą, pieprzem i mieloną papryką. Formujemy kuleczki o średnicy 2-3 cm. Odstawiamy do lodówki.

2. Wywar z warzyw podgrzewamy i wrzucamy do niego obraną i pokrojoną w kostkę marchew i ziemniaki. Gdy zaczną mięknąć dorzucamy odsączony groszek i fasolkę. Dorzucamy lubczyk, natkę, vegetę i maggi. Gotujemy 10 minut.

3. Po tym czasie zmniejszamy ogień i wrzucamy kulki. Gdy się ugotują, zupa i jest gotowa i możemy podawać (ewentualnie jeszcze można ją trochę doprawić, gdy jest zbyt mdła). Jeśli kulki zrobiliśmy malutkie, to powinno im starczyć około 5-7 minut w zupie i będą ugotowane również w środku.


Przepis dodaję do akcji:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...