poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Farfalle z kurkami

Ostatnie zainteresowanie moimi jagodowymi placuszkami dowodzi, że zapotrzebowanie na proste przepisy z wykorzystaniem sezonowych składników wciąż jest bardzo duże. Dziś więc sezonowy, acz niefotogeniczny klasyk - makaron z kurkami. Tak, tak, to te śmietanowe sosy, zawsze wychodzą gorzej na fotach niż pomidorowe lub na bazie oliwy, a co drugi to w ogóle nie chce wyglądać. Zrobiłam naście zdjęć i na żadnym ta potrawa nie wygląda jak bym chciała. Wykorzystałam kolorowe farfalle dla urozmaicenia wyglądu, ale chyba niewiele to pomogło. Na szczęście potrawa broni się smakiem.


Składniki (na 2 porcje):
150g farfalle (waga przed ugotowaniem)
200g kurek
350g śmietany
4 łyżki białego wina
1/2 łyżeczki rozmarynu
1/4 łyżeczki koperku
2 łyżki masła
1 średnia cebula
sól
kolorowy pieprz

1. Oczyszczamy kurki. Ja zasypałam je czubatą łyżką soli i zalałam wrzątkiem, po kilku minutach wyłowiłam łyżką cedzakową. Większość piachu w ten sposób opada, ale nie czarujmy się, nawet po dwóch powtórzeniach nie jest idealnie, kurki już takie są.

2. Cebulę kroimy w centymetrową kostkę.

3. Makaron gotujemy al dente.

4. Na patelni rozpuszczamy masło. Wrzucamy cebulę i szklimy. Dodajemy kurki i podsmażamy na średnim ogniu 4-5 minut stale mieszając.

5. Wlewamy wino. Gdy wyparuje zmniejszamy ogień, wrzucamy koperek i rozmaryn, a także śmietanę. Mieszamy i doprawiamy do smaku solą morską i świeżo zmielonym kolorowym pieprzem.

6. Po 2-3 minutach wrzucamy na patelnię odcedzony makaron, mieszamy i podajemy.

1 komentarz:

  1. nooo, u mnie podobnie, widzę, że ludzie lubią proste, szybkie myki, a serce rośnie;D
    uwielbiam TAKI klasyk<3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...