wtorek, 15 maja 2012

Jogurtowe racuchy z jabłkami

Przepisy na moim blogu przeplatają się - raz są to potrawy pierwszy raz robione z efektem na tyle udanym, że można się nim podzielić, innym razem potrawy robione często i aż dziwne, że wcześniej nie trafiły na blog, a jeszcze innym razem są to przepisy odgrzebane, które kiedyś robiłam, a ostatnio o nich zapomniałam. Takie są dzisiejsze racuchy - na studiach robiłam je częściej, bo proste i tanie, a od tamtego czasu może zrobiłam raz. A powinnam częściej, bo są naprawdę pyszne i zrobienie ich nie zajmuje czasu.

Przepis inspirowany książeczką "Smacznie, szybko i niedrogo", wydaną jako Biblioteczka Poradnika Domowego.


Składniki (na 2-3 porcje):
2-3 jabłka
szklanka gęstego jogurtu naturalnego
2 jajka
4 czubate łyżki mąki pszennej
szczypta proszku do pieczenia
szczypta soli
łyżeczka cukru + cukier do posypania
olej do smażenia

1. Jogurt mieszamy z roztrzepanymi jajkami. Dodajemy łyżeczkę cukru, szczyptę soli i proszku do pieczenia. 

2. Dodajemy mąkę, ale nie całą naraz. Chodzi o to, żeby uzyskać konsystencję kwaśnej śmietany. Mogą być potrzebne całe cztery łyżki mąki, ale może trochę mniej lub więcej.

3. Jabłka obieramy i kroimy w plasterki grubości ok. 3/4 cm. Z każdego plastra wykrawamy gniazdo nasienne.

4. Plastry jabłek maczamy w cieście i smażymy z obu stron na rumiano. Podajemy posypane cukrem (lub też cukrem pudrem jak ktoś tak bardziej lubi).


12 komentarzy:

  1. Racuchy uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepszy z przepisów na racuchy a robiłam ich bardzo dużo....dwoje dzieci, zjadły wszystkie racuchy.

      Usuń
    2. Miło czytać takie komentarze, cieszę się, że dzieciakom też smakowało :)

      Usuń
  2. racuchy to mój comfort food - niestety dawno już nie jadłam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. a z chęcią checią bym kilka porwała na swój talerz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam przed chwilą, naprawdę smaczne ciasto, dużo jabłka w cieście, dodałam 4 czubate łyżki mąki. Następnym razem zrobię z kwaśniejszymi jabłkami żeby były bardziej konkretne. Polecam ten przepis, najlepszy z jakiego do tej pory korzystałam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie robiłem - wyszły pyszne i delikatne. Polecam też odrobinę urozmaicić. Dałem oprócz jednego jabłka również banana i mango. Do ciasta nie dodawałem cukru - tylko do posypania. Za to dałem nieco kardamonu i cynamonu, dzięki temu są mniej mdłe. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne:) Nawet dla laika w kuchni "bułka z masłem":P

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi nie wyszły, jestem placuszkowym beztalenciem. Ciasto nie urosło i odchodzi od jabłek/(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się nie zdarzyło tak ani razu, więc nie mam pomysłu co mogło pójść nie tak :( Nie wiem jak Ci doradzić, żeby następnym razem wyszły...

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...