poniedziałek, 21 maja 2012

Surówka coleslaw na jogurcie

Kiedyś nie lubiłam surówki coleslaw, zresztą w wersjach "knajpowych" nadal nie bardzo ją lubię, zazwyczaj pływa w majonezie, za którym nie przepadam, a który na dodatek jest kaloryczny i niezbyt zdrowy. Dlatego kiedy spróbowałam u mojej Mamy wersji bardzo jogurtowej, w której majonez jest tylko dodatkiem, postanowiłam, że właśnie taka wersja wejdzie na stałe do jadłospisu obiadowego w naszym domu. Jest pyszna, lżejsza od tradycyjnej i pasuje do wielu mięs jako dodatek.


Składniki:
300g białej kapusty
1 średnia marchew
3-4 gałązki świeżego koperku (możemy zastąpić suszonym)
150g jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu (można ominąć)
sól
pieprz
szczypta cukru

1. Marchew obieramy, z kapusty wycinamy głąb. Warzywa ścieramy robotem (lub na tarce), ja zazwyczaj ścieram na dużych oczkach. Koperek drobno siekamy.

2. Warzywa i koperek mieszamy z jogurtem i ewentualnie majonezem. Doprawiamy do smaku solą, cukrem i pieprzem. 

3. Odstawiamy na 15 minut, żeby surówka się trochę przegryzła.

3 komentarze:

  1. taka wersja bardzo mi się podoba!
    pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyk w odchudzonej wersji. Polecam dodać odrobinę soku z cytryny lub winnego octu;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za radę, myślę, że to będzie pasowało :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...