piątek, 4 marca 2016

Muffinki bananowe

No już myślałam, że nigdy nie uda mi się nic upiec. Nie chodzi o niechęć albo brak weny, ale o zajętą kuchnię! Małżon naumiał się robić blok czekoladowy, a także piec te ciastka z bakaliami. I niesamowicie mu się to spodobało. Do tego stopnia, że ostatnio ciągle robił, któreś z tych specjałów. No ja się bardzo cieszę, lubię domowe słodycze, tyle że piec też lubię, a jeśli jest już coś w domu to nie upiekę nic innego, bo jestem pragmatyczna i wiem, że tyle słodyczy to my nie zjemy. Przechytrzyłam go jednak po powrocie z krótkiego wypadu do Białki Tatrzańskiej - nie zdążył nic zrobić, bo ja weszłam do kuchni i szybko zrobiłam muffinki :) Pyszne. Z bananami. Ich dodatek sprawia, że muffinki wychodzą niesamowicie mięciutkie. Przepis stąd.


Składniki (na 12 sztuk):
1 i 1/2 szklanki mąki pszennej (u mnie typ 480)
1 płaska łyżeczka sody
1/2 płaskiej łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1/2 szklanki kefiru
1 jajko
3/4 łyżki rumu
2-3 bardzo dojrzałe banany, mogą być takie ciemniejące (jak nie są bardzo duże to lepiej dać 3)


1.  Banany obieramy i widelcem rozgniatamy na miazgę.

2. W jednej misce mieszamy składniki suche, w drugiej mokre oprócz bananów. Dorzucamy mokre do suchych, dodajemy paćkę bananową, mieszamy wszystko niedbale widelcem.

3. Ciasto przekładamy do wyłożonej papilotkami formy do muffinów, każdą papilotkę wypełniamy do około 2/3 wysokości.

4. Wkładamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 23-25 minut.


7 komentarzy:

  1. Wymiana!!! Biorę wszystkie :DDDD

    OdpowiedzUsuń
  2. jak mój wchodzi do kuchni, to TO wszystko trwa i trwaaaaa....osesuuu ;d
    muffiny mega!

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj zjadłabym z chęcią. Ps.zostaję u ciebie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i odwdzięczam się tym samym ;)

      Usuń
  4. uwielbiam wypieki z bananami :) są takie od nich wilgotne :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :) Będzie mi podwójnie miło, jeśli każdy będzie podpisany.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...